Minnesbok

Vi håller på och skriver för fullt i Ellas minnesbok och det blir så fint. Det är foton som saknas bara, men skall framkalla så fort vi har kommit i ordning i det nya boendet.

Vi gjorde Ellas fot och handavtryck igår, eller vad det kanske i förrgår?
Trodde inte det skulle bli så kladdigt, haha men där hade vi fel. Det började bra med foten, men när handen skulle doppas i färgen blev hela armen och konstigt sätt magen och lite av ryggen med, men kul var det.



Ella pratar och pratar så det dånar här hemma. Det roliga är när hon stoppar in fingrarna i munnen och börjar prata. Snart så kommer det nog komma att hon får tag i sina fötter. Hon sitter och tittar på dem, och när hon ligger ned så kastar hon upp benen jätte högt i luften och ligger och tittar på dem där och nästa snuddar vid dem.



Kommentarer
lejjne

ååh lilla gullungen!!!

2010-04-09 @ 14:45:43 | http://lejjnus.blogg.se/
Lisa

Hej! Är ledsen jag inte skrivit på länge, fullt upp med skidsemester o så =) men nu är vi hemma igen!



Va kul att göra fot och handavtryck, hur exakt är det ni gjort?



Har ni börjat med smakportioner än?

Låter smärtsamt med amningen, har inte varit i den situationen (förutom i början då det gjorde ont som fan!!) men hade jag det så hade jag SLUTAT amma! Du ska INTE känna dig dålig om det blir så att ni bara ger Ella ersättning, innan matätandet kommer igång. Du har ju ammat i flera månader och ersättning är inte dåligt =) jag vet att man kan känna sig dålig, jag har också varit där, men vad jag lärt mig är iaf att den enda skillnaden på amning o ersättning är att amning ger mer närhet..eller hur? Jag tycker inte man ska kämpa på med amning bara för en del vill få en att tro att det är så mycket bättre, varför skulle det vara det. Det är ju mysigt att amma tycker jag, men gör det ont så är det ju inte det :P Ursäkta mitt debattinlägg här men detta engagerar mig, haha. Funkar det inte så funkar det inte och även om det funkar har man rätt att sluta amma om man inte vill/kan/orkar för det finns ju utmärkta alternativ. Å vi vet båda att ersättning också har flera fördelar som amningen inte har =) å tvärtom.

Lycka till med smakportionerna, om ni inte börjat än. Det är kul! =) å snart äter hon en hel portion gröt (om ni ska testa det) till lunch och du märker hon blir mätt o glad på annat än amning eller ersättning, det är ett stort steg =)

Kram!



2010-04-09 @ 22:43:44 | http://lillaisbiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback