Ingen som läser kanske? : )

Har en del som är inne och läser min blogg, men det kanske inte är någon med barn kom jag på :) Jag frågade om vad ni gör på dagarna med era små. Så det är inte så lätt att skriva något svar då :)

Jag brukar iallafall sjunga och dansa med Ella. Och Martin är väldigt duktig på att leka med henne. Senast idag skulle vi prova vårt bärsele som vi haft men tyckt att Ella varit lite liten för att sitta i. Men nu passade det jätte bra. Så vi lekte lite med henne i den om vem som kunde ta vem, och det tyckte hon var jätte kul. Fick tillochmed ett litet skratt som vi inte hört förut.

Har även henne så hon kan sitta på vårt knä och hoppa lite. Sedan får hon ligga lite i gymmet så hon kan spralla av sig lite. Och även om hon skall luftas lite.

Sedan är man ju ute med henne i vagnen varje dag. Men ibland kan man undra vad alla andra gör. Det är ju inte så lätt och verkligen leka med dem när dem fortfarande är så pass små.

Men skrev också att igår var första gången hon tog tag i sina tår, och det fick jag uppleva idag. TVÅ gånger :) Så himla roligt. Man har tänkt att det snart kopmmer hända då hon verkligen kastar upp sina ben i luften och tittar förvånat och nyfiken på dem. Precis likadant när hon tittar på sina händer. Hon kan ligga och verkligen inspektera dem.

Hon växer i ens ögon varje dag. Igår började hon med sånna pruttljud med munnen och gör det även när hon skall äta eller när hon vaknar.

Det bästa är också när hon vaknar och man får höra att hon ligger och pratar och har dina ljud för sig. Och när man kommer fram till sängen så får man världens smile.
Hon sov från kl halv elva till kvart i åtta i morse. Det är första gången jag fått sova en Hel natt utan att blivit väckt av att Ella rört på sig eller något annat. Vi kunde inte tro det när vi tittade på klockan. Martin var tvungen att fråga om jag varit uppe i natt :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback