Från mage till rygg.

Hon gjorde det för första gången idag. För 10 minuter om jag skall vara exakt :) Dock inte kunnat ta bild då lillan ligger naken och luftar sig lite :)

Allting som man har längtat efter att hon skall göra händer på bara några dagar. Först tog hon tag i sina tår som Martin fick vara med om för första gången, efter det så fick jag vara med om Ellas första skratt (Hon skrattade en gång till dagen efter) och sedan det som hände idag. Ella har två stolta föräldrar vill jag säga.
Jag satt faktiskt och funderade senast igår när det skulle hända, och så vips, där var det. :)

Hm, igår var vi bara hemma och gömde oss under täcket. Var sådant tråkigt väder så var lika bra att vara hemma och mysa lite extra istället. Vi gjorde förresten hembakad pizza med skinka, champinjoner, banan lite curry och ananas. Och så mycket ost såklart:) Mycket godare än hämtpizza vill jag lova.




Idag ser det väl lite bättre ut på himlen, men då jag hade täntk att gå ut (kl 8:00 imorse) så började det regna. Hade tagit på Ella kläder och lagt henne i vagnen och vips så sov hon. Men hon fick ligga kvar och sova sina 45 minuter blev det så kunde jag och Martin ligga i soffan och ta igen oss.

Är det någon mer som får sova hela nätterna?
Ella var dock väldigt pigg igår och ville absolut inte sova mer än ca 20 minuter åt gången. Och på kvällen var det verkligen lek och stoj för la man henne i sängen så ville hon upp igen. Så alla tre gick och la oss ca kl 22:00 och vi sov till ca 06:30. Så helt okej så man ju säga :)

Man vaknar ju direkt iallafall när Ella har sovit klart, man kan inte undgå att hon är vaken. Där är det liv och rörelse direkt. Hon skriker när hon pratar, och älskar att prata med fingrarna i mun.

Hade tvättstugan igår och mer än hälften är ju alltid Ellas kläder och handdukar. Man blir alltid lika glad ändå när man hänger upp hennes kläder, kan fortfarande inte fatta att denna lilla sparvel är vår.

(Det märks att vi tvättar)







Kommentarer
Hanna, mamma till Ellen

Visst är det konstigt att man kan bli så glad över "små saker" första skrattet, första rullning första... trodde aldrig man skulle känna så innan man fick barn, det händer något nytt hela tiden och man blir bara stoltare och stoltare ;) vi får också sova jätte bra.. Ellen har bara skrikit en natt sen hon föddes, och nu när hon slutat äta på natten sover hon 22-08, äter lite och sover sen till tio :) undrar vem hon kan ha fått de sovvanorna av ;) ha en mysig dag!! kram

2010-04-22 @ 12:31:31 | http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback