Fil eller nagelklippare/sax?

Hur gör ni. Använder ni fil eller nagelklippare/sax? Jag använder mig av en fil men känns alltid som att hon har någon nagel som river och hon får rivmärken i ansiktet eller på benen då hon sprallar så mycket :)
Känns som att man får allting när man väl filar men ändå så är där någon som stör. Man missar nästan alltid på sidorna.

Inte så fint och inte skönt heller för henne heller att få rivmärken.

För varje dag som går nu så tar hon tag i sin fot och håller i längre och längre. detta är den vänstra foten och man ser att hon verkligen försöker med den andra också. Vips vad det är så kommer hon hålla i båda och säkert suga på tårna :)

Tycker allting har kommit så fort. Både detta och det mysiga skrattet som kom.
Hon har även sina fingrar och ibland halva handen inne i munnen, haha. Knäppis. Nu börjar man undra när hon kommer börja få tänder. Ush, det borde göra jätte ont och klia något förskräckligt mycket. Har hört att man kan använda sig av en bitring och lägga den i frysen en stund. Blir väl som en bedövning.

Fotografen har varit framme som vanligt ;)









Stumpan ville sitta på bordet för att se vad mamma höll på med. Hunden var tvungen att följa med upp annars gick hon dock inte med på det. :)



Ha en underbart fortsatt dag.





Kommentarer
Maria

Vi klipper Majas naglar med en nagelsax gjord för barn. Fungerar superbra tycker jag. Filade innan men hon klöste nästan sönder sin näsa (vakande om mornarna med rinnande blod från näsan).. :)

2010-04-19 @ 19:14:09 | http://familjemys.blogg.se/
Sussie L

När grabbarna var små fick jag lära mig att man skulle riva naglarna - för då blir det inga vassa kanter. Ev. får man klippa lite i hörnet så att man får tag i nageln. Men var försiktig så att du inte river för långt ner!

Kram Sussie

2010-04-19 @ 20:14:03
Faster Jeanette

Jag går gärna ut och går när jag är hemma, även om jag inte har barn =)

Haha, hon är för söt min lilla plutta! Ge henne en puss från mig.

Ses på fredag!!

2010-04-19 @ 21:06:37
Hanna, mamma till Ellen

Conversen till Ellen är köpta på junkyard, finns lite överallt såg dem på stadium när jag va istan sist! Vi bor i skåne, närmare bestämmt Malmö.. o ni? lund? ha en skön dag! kram

2010-04-20 @ 13:03:45 | http://ellenojag.blogspot.com
Malin - Mamma till Lily

TAck för kommentaren!!

Jag använde först en vanlig baby sax, men det tog sån tid.. filade naglarna efter att jag hade klippt em så dem inte skulle vara så vassa. Nu använder jag en sån bebisnagel klippare. En sån liten typ en sådan: http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.albyboden.se/images/artpreview/ARTIKEL_148_liten.jpg&imgrefurl=http://www.albyboden.se/For_hemmet.asp&usg=__CQiUg2pS4wtVCY_e2e4IfSwsM3c=&h=60&w=80&sz=10&hl=sv&start=10&um=1&itbs=1&tbnid=5UqWd19y8GTdKM:&tbnh=56&tbnw=74&prev=/images%3Fq%3Dnagelklippare%2Bf%25C3%25B6r%2Bbebis%26um%3D1%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26tbs%3Disch:1.



oj vad länken blev lång! Sedan filar jag lite efteråt. går mycket bättre med en sån klippare. men man måste passa så det inte blir snett eller man tar för mycket bara. Kram

2010-04-20 @ 14:40:54 | http://m4ll4n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback