Ellas första mat

Vi provade att ge Ella smakportioner för första gången igår, och det gillade hon faktiskt. Vi köpte potatis och majs som första mat. Dock tyckte jag inte att den var speciellt god men huvudsaken att hon verkade göra det! :) Vänta bara och se hur hon tycker att tex päron eller mango är då. Mumma :)

Vi skall köpa en stol till henne och även tallrik och sked, så det blir lite roligare att äta (:




Ella ville ha mer mat ;)



Skall ned till BVC imorgon. Inte varit där på flera veckor nu så skall bli kul att få komma ned och kolla Ellas vikt och annat. Skall även prata mer om det här med smakportioner och vad där finns mer, och även hur mycket man skall ge.




Kommentarer
Maria

Åhh vad kul med smakisar! :) Kul att hon gillade det! Jag blötte upp ett rån idag med ersättning och gav Maja på en sked! OJ vilka stora nöjda ögon jag fick.. Men vågar inte ge henne så mycket. Hon är ju trots allt bara 3 månader..



Och vad roligt att få flytta till radhus! Jag vill verkligen också flytta till hus! Men men det får väl vänta tills vi vunnit på lotto :)



Kram!

2010-04-12 @ 22:05:03 | http://familjemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback