Dagarna går..

Trodde man skulle umgås mer med dem som fått barn ungefär samtidigt som en själv, men så blev det tydligen inte. Kanske bara inte vill umgås helt enkelt och man får gå ut själv (som man nästan gjort dem första månaderna) Nu har jag det försig väldigt bra då älsklingen är hemma och vi kan ut och gå och umgås hela dagarna. Men sedan när han börjar jobba, hur kommer det bli då? Kommer jag sitta ensam hemma då eller gå ut och gå själv igen? Då man försöker höra av sig till folk men att det ändå inte händer någonting i slutändan. Äsch jag skall inte haka upp mig på det. Vill man inte umgås så skall man inte det helt enkelt.

Men det blir säkert bättre när vi flyttar och förhoppningsvis så kommer förskolan där vara lite bättre. För där vet vi att vi skall bo en längre tid. Och även lära känna nytt folk. Så konstigt ändå. Att man tror att det skall bli annorlunda men så blir det inte så ändå.
Man känner inte så många här nere som har barn, så det är alltid lika svårt. (man får höra att många vänner uppe i Sthlm får barn och skall ha barn, så det är lite synd att dem inte är här nere)

Jaja, detta blir säkert bra tillslut.

Sitter här och funderar på om man skall börja packa lite. Har fyllt några lådor men man vet inte riktigt vart man skall börja. Vi har tänkt att sätta ut lite möbler på blocket som vi egentligen tänkt slänga. Bättre att det kommer till användning någon annanstans och att kanske få lite extra pengar för det.

Var ute själv i det fina vädret i morse, då Martin blivit fökyld. Sedan när jag kom hem skulle jag sätta mig på balkongen hade jag tänkt och sola lite, då hade tydligen solen försvunnit och ersatts av vit/gråa moln. Så det blev att hålla sig inne istället.

Ella har provat en ny smak nu med smakportionerna. Denna gång blev det potatis/morot och den tyckte även jag var godare än den med majs. Så den smaskade hon i sig som hon aldrig ätit någonting annat :) Hon fick även tag på sin fot ännu en gång till och denna gången höll hon den jätte länge. Men detta händer när hon ligger naken. För det är svårt att kunna få upp fötterna lika högt när man har blöja och massa annat som tar emot.








Kommentarer
Johanna - mamma till Leia

Sv: Det blir mycket ensamtid, har inga kompisar som bor direkt i närheten.

2010-04-18 @ 13:54:33 | http://johannaostblom.blogg.se/
Sophie

Det kommer bli bra när ni flyttar hit här till Lödde. En supermysig öppen förskola där mkt folk är, många lekplatser och fina grönområden. Vi umgås gärna! :)

2010-04-18 @ 20:13:10 | http://sophiela.blogg.se/
Hanna, mamma till Ellen

Hittade in hit genom en annan blogg, så lämnar ett litet avtryck. hur gammal är din sötis?

2010-04-18 @ 22:40:59 | http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback