Barnmorskan idag

Då har man varit där idag och allt såg himla bra ut. Hon ligger fast med huvudet nedåt nu, så det enda hon kan göra nu är att komma ut, ingen återvändo för henne nu!

Jag sover desto sämre på nätterna nu, ryggont och även magont. Så man vet inte riktigt hur man skall ligga.
Uppe och kissar ca 3 gånger på en natt, så det blir inte mycket sovande direkt.

Har även gått in i v. 38 så nu är det bara att invänta det lilla livet. Det stod någonting om att man kan känna någon slags elektrisk känsla nedåt magen och benen och det är precis så som jag har känt nu några veckor. Och det är visst när lillan stöter emot nerver i bäckenbotten.

Hon växer Helt perfekt efter den där lilla kurven man mäter efter, och hjärtslagen var jätte bra. Så det är väldigt skönt att man få gå på sådanna besök och se att allt ser ut som det skall.

Min barnmorska beundrar alltid min mage när jag är där. Då den inte har fått en enda bristning och att den växer så fint rakt fram.

Någon som vet om man kan snabba på värkarna lite, som ni har läst eller liknande, så hör gärna av er! ;)

Nej, nu skall jag väl försöka fixa tvätten lite och dammsuga kanske.. kliniskt rent här hemma.




Kommentarer
Malin Salomonsson

Åhh va spännande. Snart kommer hon :) Jag gick väldigt mycket på slutet men blev dock uppsvullen om händer och fötter när jag gick så tänk på det. Gå i trappor har jag oxå hört att det sätter igång en förlossning men jag vet inte om allt är sant. Lycka till!

2009-12-04 @ 10:34:31
Martina

Malin: Ok! :) Ska försöka gå lite mer i trappor och så istället för att ständigt ta hissen! Man vet aldrig, har städat precis. Men inget! ;)



Allt bra med dig annars, och familjen?

2009-12-04 @ 15:40:38
Sussie

Spännande! Ett tips är att tvätta fönstrerna, skura golvet eller lägga clickgolv !D, som jag gjorde när jag väntade Caitlin. När jag väntade Oliver satte jag ihop en våningssäng från IKEA!! Kort & gott allt som du behöver röra på dig upp och ner.

Håller med föregående talare - hon är snart här. Jag tror hon kommer den 11 december.

Kram Sussie

2009-12-04 @ 19:55:25
Malin Salomonsson

Jo hissen tog jag oxå ofta för det är ju det enklaste :)

Med familjen är det bra. Lilla Dino har precis börjat vända sig, sjukt roligt. Han utvecklas såå mycket nu runt 4 månader. Du har verkligen nåt roligt att vänta dig :) Är du nervös för förlossningen?

2009-12-05 @ 11:21:43
Martina

Sussie: Tack så mycket för tipset, skall försöka att skura lite eller så får jag börja snickra! :)



Ja, Martin satsar på den 13:onde och jag tror att hon kommer komma vid det datumet det är sagt!



Kramar!

2009-12-05 @ 12:02:18
Martina

Malin: Tack! :D

Åh, så mysigt. Han mår bra och allt annars?



Ja, man längtar väldigt. Ja, lite grann faktiskt.. man är ju så dum att man ligger och kollar på förlossningskliniken haha, men det är ändå rätt så intressant. Hur gick det för dig? Var du nervös och gick det bra?



Ha det gott.

Kram!

2009-12-05 @ 12:03:58
Zandra o Hektor

hallonbladste!!!

det är ingen myt, det stimulerar och har fått igång många :)

2009-12-05 @ 21:41:49
Martina

Zandra och Hektor: Jag var faktiskt och handlade hallonbladste nyss, så har druckit en kopp!! :D Så vi får vänta och se. Tack så mycket för tipset! :D

2009-12-06 @ 16:33:49
Anna

Hur har du gjort för att slippa bristningar?

2009-12-07 @ 07:34:03
Martina

Anna: Hej Anna, jag har faktiskt inte gjort någonting, det har bara blivit att jag inte har fått några bristningar eller annat. Har haft en väldig tur. :)

2009-12-07 @ 09:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback