Ta vara på den.

Ja, har tagit vara på tiden med familjen och det har varit underbart. Tycker dock inte om att Martin börjar jobba igen, för jag älskar verkligen familjetiden och att man Verkligen tar vara på den.

Dock ha jag honom hemma fastän han jobbar, så jag vet ju att han är nära. Är ute och går minst en timma nu varej dag och vädret är ju helt underbart.  Nästan, nästa som att man känner våren. För någon dag sedan låg temperaturen på noll och snön började tina lite grann, droppade vatten från taket och solen var framme.

Våren måste nog vara en favorit, älskar fågelkvittret, när solen verkligen börjar värma och att man vet att det är lite för tidigt att ta av sig jackan men man gör det ändå. Så vår, du är mer än välkommen. Jag var snabb med att ta bort julgrannen får jag säga. Är det Januari och nytt år, ja va gör julen fortfarande kvar hemma när man kan blicka framåt några månader och rensa bort det gamla, kalla och tråkiga.

Nu trodde jag att Ella sjulle sova så jag och Martin kunde ta lite fika och mysa ned och i soffan, men icke blev fallet. Istället sitter hon klarvaken i sin pyjamas på nedanvåningen och leker för fulla muggar. Dock har hon varit underbar med nattning dessa dagar. Borstar tänderna, sätter på henne pyjamas, ger henne välling och sedan lägger vi henne i sängen med sin snutte. Somnar direkt utan några som helst gnäll och sover sig igenom hela natten. Bortskämd som man är trodde man väl att det skulle fungera även denna gång.









Ella har på sig ett par underbara strumpbyxor från Gotland (inköpt av mormor)
Klänningen kommer från Kappahl (Om jag inte minns fel, inköpt av faster)
Och slutligen den underbara Zip jackan är från Polarn och Pyret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback