Det var visst det.

Ja, det var streptokocker/halsfluss, som jag hade. Fick pencillin nu som jag skall äta i tio dagar framåt. Åkte ned direkt till center syd och apoteket och hämtade ut dem så jag kunde börja på en gång. Ella och hennes farmor var ute och tog en långpromenad medans jag var borta och stumpan hade somnat i vagnen.

Så himla skönt att ha lite hjälp såhär ibland. Bara några timmar gör väldigt mycket, och man får ny kraft. Känns lite, kanske är inbillning, men att halsen redan känns lite bättre. Skönt iallafall att man vet att det går mot bättringsvägen och att jag verkligen gick dit, hade inte tänkt det först.

Ella somnade för någon timma sedan igen, och jag har även kunnat vila lite grann på soffan, så har denna dag snart gått också. Funderar dock på att kanske gå ut en liten sväng med Ella jag också, så man får lite mer luft i sig. Får se hur det artar sig när hon har vaknat och fått i sig lite mat.

Hon är så rolig, för hon Älskar att leka titt-ut. Vart hon än är så gömmer hon sig och tittar sedan fram och blir alltid lika glad när man säger -Var är Ella - Tittut! Även om hon står vid bordet lutar hon sig ned med huvudet för att sedan titta upp igen och säga - Tittut.

Annars blir det inte allt för mycket mer gjort idag förutom att jag skall tömma maskinen som precis blivit klar. Sitter även och kollar lägenheter och hus lite överrallt i Sverige. Har hittat ett helt perfekt 1-plans villa i Skivarp, Skurup. Så skall åka och titta på det nu till helgen om vi nu kommer att hinna det. Mäklaren skulle ringa tillbaka då det var ett annat par som kanske inte heller kunde den tiden på lördag och kanske kan få in en annan tid i nästa vecka istället. Vi ska dit iallafall! 





Vår fina lilla kladdfia!



Kommentarer
Maria

Skönt att få veta vad som var fel! Krypa på dig!

2010-10-04 @ 18:14:06 | http://familjemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback