Första sprutorna avklarade.

Nu har vi varit nere på BVC. Vägt, mätt och tagit huvudmåttet som varje gång. Så nu står vågen på 6185 gram och längden är 59 cm :)

Efter det skulle Ella få sina två första vaccinations sprutor. Martin var med och fick hålla i henne. Först tog hon i högra låret, och det gick bättre än vad jag trodde. Jag försökte få henne att tänka på annat. Hon började gråta lite grann men det försvann snabbt. Därefter stack hon i hennes vänstra lår, och den sprutan skulle tydligen göra lite ondare. Ush! det var inte alls kul, Ella blev jätte ledsen, pluttan. Men försökte verkligen få henne att tänka på allt annat än det. Gick runt med henne, jag ställde mig framför spegeln med henne då hon älskar det och fick faktiskt fram ett smile fastän hon var ledsen.

När vi skulle lägga henne i vagnen blev hon lite ledsen igen. Men efter någon sekund somnade hon. Nu är jag bara nervös över att hon kanske kommer att få feber. Var nere på apotoket och handlade alvedon. Ella är ju som sagt väldigt gnällig nu och kommer väl antagligen bli ännu mer om inte febern gör att hon inte orkar gnälla! :)

Fick med mig en bok som står lite om smakportioner. Då nästa gång jag skall dit med Ella är hon 4 månader och skall få börja så smått med lite annan mat. Det skall bli så himla kul (har tjatat om det till Martin sedan hon föddes haha) Hon frågade även om amningen och hur det går och om jag ger ersättning. Vi har fått ge mer och mer ersättning nu då Ella inte blir nöjd (är nästan endast på natten/morgonen som hon står sig på min mjölk) så Eva, barnmorskan sa att det är Helt upp till oss hur vi vill göra och vad vi känner är bäst. Så vi får se om jag kommer att sluta med amningen helt och bara ta flaskan eller om jag fortsätter som vi gör nu ett tag till. Hon blir lugn när hon läggs vid bröstet om hon är lite ledsen, men annars är hon väldigt svår där och drar och sliter känns det som.

Men detta känns jätte bra. För som sagt, det är ändå vi som föräldrar som bestämmer.

Ihelgen blir jag själv med Ella då pappi är i Barcelona. Så jag hoppas verkligen att det kommer gå bra, men det är bara att finnas där för gumman så mycket jag bara kan, och tänka att detta kommer att gå över så småningom.





Kommentarer
Maria

Usch jag vill inte att Maja ska få några sprutor :( Tur att det är några veckor kvar tills dess... Skönt att hon är positiv till att ni ger ersättning och ammar. Känns som att de på BVC är super goa när det gäller det. Det är bara alla andra läkare som ska lägga sig i!



Maja sov en hel natt för första gången inatt :) somnade 10 och vaknade halv 6! Hoppas det blir regelbundet men tror inte det! Får njuta av en natt av sömn iaf :)



Lycka till i helgen! Johan skulle också bort men han har blivit sjuk så är hemma istället! Kram!

2010-03-12 @ 12:46:41 | http://familjemys.blogg.se/
Lisa

Va kul att du kommenterade, jag brukar följa din blogg :) Ella är så fin och jag gillar namnet med :)



Ja precis Moa är fem månader, stora tjejen :) lite kul att testa med vanlig mat och så nu tycker jag.



Jag gör precis som du, både ammar och ger ersättning och har också mycket mjölk på morgonen men på kvällen däremot så krävs det tillskott av ersättning. Men jag tycker det är så smidigt att ge både och, både amning o ersättning har sina fördelar tycker jag, vad säger du? :) ibland är det ju skönt att ens sambo kan mata bebben o så tycker jag.



Va skönt att vaccinationen är över nu :) snart är det dags för Moas femmånaderssprutor, det är ju exakt samma som vid tre månsdder... men sen är det ett långt uppehåll till nästa gång, som tur är!



Hoppas det går bra i helgen, när ni är själva! Ha det så mysigt!

2010-03-12 @ 18:03:52 | http://lillaisbiten.blogg.se/
Lina - Mamma till Anabelle & gravid med nummer två

Vad kul att du länkade din blogg, alltid roligt att hitta lite nya mammabloggar att läsa. Ska kika igenom din blogg lite nu tänkte jag :) Hur gammal är du? :)

2010-03-12 @ 19:50:44 | http://linajohnsson.blogspot.com
fotograbben.se

Tjabba vad gör du?

2010-03-13 @ 01:43:49 | http://fotograbben.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback