Nya babycafét, tant doktor och Bjärred.

Ja, så såg dagen ut idag. Skulle egentligen inte gå till caféet idag då det var sista gången för terminen, men sedan så gick jag bara runt här hemma och visste inte riktigt vad jag skulle göra, så jag gick dit ändå. Vad väldigt mysigt och trevligt och mammorna var mycket trevliga, det jag hann se :) Kom perfekt till sångstunden som dem hade. En tjej spelade gitarr och vi sjöng med allihopa.



Ella var tyvärr väldigt trött redan när vi kom dit och hon kunde inte koncentrera sig för att kunna sova så jag gick och la henne i vagnen och gick sedan en liten runda ute i det sköna vädret.

Efter detta så kom älsklingen hem och vi åt lunch, därefter var det dags för Ellas 6-månaders kontroll som gick lika bra som det alltid gör. Ella är så snäll och hon är rolig då hon har en himla massa läten för sig och så det där charmiga leendet som man bara smälter av.
Så nu väger pluttan hela 8270 och är 64 cm lång. Hon har inte växt så där värst mycket på längden dem senaste kontrollerna men det kommer.

Lite mys innan vi begav oss till nästa ställe.








Sedan tog vi bilen bort till Bjärred och den långa bryggan för att köpa glass. Såg att dem har skaldjurs kvällar där varje onsdag så vi gick till restaurangen längst ut på bryggan och frågade lite vad det kostade och även om man var tvungen att boka bord långt innan. Men så vi bestämde oss för att boka den 30 juni, så nu har vi fått barnvakt utav farmor den kvällen, så tack så jätte mycket. Detta är min och Martins första kväll utan Ella, har bara varit på Ikea nu innan vi skulle flytta, så det skall bli väldigt mysigt att få spendera lite tid på tu man hand.








Ha en underbar kväll.



Kommentarer
Hanna, mamma till Ellen

hejhej! hoppas allt är bra med lilla familjen!? har ni kommit iordning i nya huset? kram

2010-06-09 @ 15:47:55 | http://ellenojag.blogspot.com
Martin

Tack för en underbar dag min mysiga familj!!!

2010-06-09 @ 16:19:21
Catty

Det ser dundermysigt ut :)

2010-06-10 @ 14:17:54 | http://catty.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback