En nybadad Ella

Idag har vi inte gjort många knop. Jag var ute en sväng själv och gick, och sedan ned till affären för den ständiga mjölken och annat som man Alltid glömmer att handla dagen innan. Blir alltid så. Man står i affären båda två och säger att -"Har vi handlat allt nu så vi inte behöver springa här imorgon igen?" -"Jadå, nu kan vi inte ha missat något".

Vi har minnen som guldfiskar också. Igår sa vi att vi behövde handla alvedon, vi var nästan utanför affären. Vi glömmer alvedonen och köper en massa annat onödigt som vi inte ens har pratat om.

Jag har fixat lite med lillans kläder idag. Rensat ut dem hon har växt ifrån och lagt i det nya. Så nu använts strl 62 och i vissa plagg även strl 68. Tyckte mig nyss komma ihåg att Ella knappt kom i strl 50 då hon var så liten, och nu kan hon inte ens ha strl 56. Det är ju som dem säger, ta vara på tiden, för den springer ifrån innan man ens hinner blinka.

Vi badade Ella, som hon älskar, och hon fick lite massage som jag alltid gör efteråt. Gör det på mornarna också för det mesta och det verkar hon tycka om.

Ella somnade strax efter kl 20:00, men åt redan vid 18:00 tiden så vi hade tänkt att hon säkert sover högst någon timma och kommer vakna för att vara hungrig och sedan somna för natten. Men icke hon sov efter kl 21:30. Dumma oss, men vi väckte henne lite lätt för att få i henne lite mat och det gick jätte bra. Hon åt, vi bytade tillochmed blöja och hon somnade bums igen. Tummen upp för vår lilla Ella.

Så nu är det väl dags för oss att nanna tror jag. Skall kolla med mannen! :)

Vi hörs imorgon igen, God natt!

Haha Ella älskar att ligga och prutta med munnen. Nästan det första man hör på mornarna och ja, resten av dagen :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback