Detta blev långt!!

Jag glömde att jag och Ella blev inbjudna på fika hos Jessica, Benji och lilla Ronja i tisdags. Jessica gjorde mina naglar innan jul och kände att vi verkligen klicka, verkligen en super trevlig tjej och alltid roligt med nya bekantskaper.

När man ser lilla Ronja (6 månader snart tror jag det var) och får hålla i henne så är det verkligen som att man längtar till en till. Nu är det bara spring i benen här hemma som gäller.

Ella har lärt sig att ställa sig upp från krypställning också, så där super gulligt när dem ställer sig upp och putar upp med rumpan. Så nu behöver hon inte ta hjälp av väggen eller liknande när hon ska springa iväg, och så himla mycket fortare det går.

Hon älskar när man springer och gömmer sig så hon kan smyga fram, att man springer efter henne och sedan lyfter upp henne. Det kan vi hålla på med en evighet här hemma, så varm i kläderna är bara förnamnet. Hon skriker av glädje varje gång.

Från detta till något annat. Borsta tändera, hm, inte det mest populära här hemma för tillfället. I början gick det super och hon öppnade munnen direkt. Nu är det bara en massa skrik så hon får hålla tandborsten själv och efter en stund går det lite bättre, men ack så svårt ändå. Hur gör ni, och fungerar det bra hos er?


Så här får det bli en stund.



Natten till idag har varit skrik, skrik och skrik från Ellas sida. Hon fick sina sista vaccinationssprutor för två dagar sedan när Martin var på BVC med henne så kan ha varit det som spökade för hon hade lite feber. Kan även vara fler tänder på gång och lite magont. Men vi var uppe i omgångar och gunga och hade oss, fick i henne mer mat men inget hjälpte. La henne i vår säng men där skulle hon bara tramsa runt så det gick inte heller.

Tillslut fick Martin henne att somna och vi fick sova ca fyra timmar i natt. Det har varit Martin som har fått natta henne dessa dagar då hon bara gråter och tramsar när jag ska försöka. Vet inte alls vad det kommer ifrån, men jag har nästan alltid tagit upp henne och vaggat tills hon somnat medans Martin mest har stått och vaggat henne i sängen. När jag nu ska försöka mig på det går det inte alls, förrens idag. Jag fick henne att somna tillslut utan något skrik alls så det kändes jätte skönt. Hon börjar bli tung och det känns inte jätte bra för ryggen att behöva gå och vagga henne fram och tillbaka.

Skönt att ha mannen hemma och vi har verkligen gett varandra tid och avlastning. Jag har kunnat åka iväg och kollat kläder i lugn och ro, och Martin har åkt och spelat tennis. Och det behövs ibland.

Vi ska gå och hälsa på på Ellas avdelning om två veckor och det ska bli så spännande och se hur dem har det och hur fröknarna är. Och det bästa är att vi bara har hört positivt därifrån, så det känns super.

Vi skulle egentligen haft Ellas farmor, faster och Danne här på besök idag och äta ihop, men fick ställa in det tyvärr då det snöade så mycket och bussarna var försenade. Vägarna var ju inte dem bästa heller. Dock hade både jag, Martin och Ella feber igår och även haft lite idag så var väl bäst ändå att vi bara kunnat vara hemma och ta det lugnt. Vilat rätt så mycket förutom när vi var och hyrde film. Dock väldigt svårt att gå med vagnen då dem inte direkt hade hunnit ploga så vi fick gå på vägen. Och jag var tvungen att gör en snöängel på vägen hem, hela skolgården var täckt av fin snö och ingen hade hunnit gå där så jag var ju bara tvungen.  

Detta blev verkligen långt så jag hoppas ni har orkat läsa, blir lätt så när man inte riktigt prioriterat datorn just för tillfället.  

Ha en underbar kväll.


Min fina snöängel.


Lättast att gå på vägen.






Den underbara är du vår älskling.



Denna underbara tröja och byxor loppan har på sig kommer båda från PoP.



Kommentarer
Jennie edinge

Tandborstningen här hemma är bajs, med dante.. Theodor har aldrig varit några problem.. Tror att just tabdbirstni gen är 09, stora service fel...känns som alla med 09 har svårt med det:-).. Nä, så vi får tvångshålla han, lägga en arm över bröstet i bara borsta på under, skrik och gråt.. Är ngt jag aldrig tummar på så är det just tandborstningen.. Så mitt samvete e rent bär de säger på 3 års kontrollen, oj oh här var det hål..jätte rädd för sånt..Theodor klarade du kontroll, men fan va hånigt om de inte gör det..vet folk med 2,5 åringar som lagat sitt första hål.. Helt galet:-((..

2011-01-07 @ 10:16:24
Tessan och Tova

heej ang tandborstningen så har vi varsin tandborste när hon strular så hon får borsta med en och jag med den andra, alt att hon borsta först och vi sen. men det är inte alltid så himla lätt! vi har snarare problem me att ligga på skötbordet nu, hon ska bara sätta sej upp, rula runt o titta vad som finns där under m.m. så vi har en kamp me de istället hehe =) juste de, ja e jätte nyfiken på eran tavla på ella=)

2011-01-07 @ 12:59:02 | http://tovasmamma.blogg.se/
Martina - Mamma till Ella

Jennie: Ja, alltså det är det man får göra, verkligen hålla i dem, men det är så hemskt. Men hon får hålla borsten själv och efter en stund brukar det lugna sig och man kan borsta lite grann. Tillslut måste det ju fungera. Är ju för dera bästa så varför fattar dem inte det!;)



Va? Du det är ju helt sjukt. Så man får nog vara rätt hård när det gäller just tandborstningen.

2011-01-07 @ 13:18:06 | http://frumammapappabarn.blogg.se/
Annika

vi gör samma här..

Elias har en tandborste.. vi en..inga problem alls faktiskt..=)..

Så msigt när de ställer sig upp utan stöd.

ha en toppen helg..

kram Annika och Elias

2011-01-07 @ 22:20:30 | http://matannika.blogg.se/
Rebecca

Ett tips är eltandborste. Det går snabbare och blir renare. Vi hade också jättestrul tidigare men nu går det riktigt bra. Vet inte hur jag skulle kommit åt kindtömderna annars. Det var tandläkaren som rekommenderade trots att de står från 3 år på dem. Min son är också 09:à.



Lycka till!

2011-01-07 @ 22:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback